KORT NYTT uke 26

Havila Kystruten får ikkje refinansiering i mål tidsnok, Offshore-rederiene friskmeldes, FSV vedtek ikkje bota, Fjord1 får kritikk for reserveferjene og NCE Blue Legasea får tre millioner til.

20210806 Vard 4 19 For Rem Offshore 02
- Offshore-bransjen står samlet blitt mye sterkere økonomisk, skriver Sparebank1 SMN i en fersk analyse.

Friskmelder offshore-rederiene

I en fersk analyse av offshorerederiene konkludere Sparebank1 SMN med at krisen som startet med oljeprisfallet i 2014 nå langt på vei er over.

For subsea-skipene, skip som brukes til vedlikehold og arbeidsoperasjoner på havbunnen, oppgradere banken vurderingen fra gult til grønt flagg, som er det høyeste nivået banken bruke i sine bransjeanalyser.

Forsyningsskipene beholder det gule flagget, men også der er det bedring. Ratene har steget, og fra 2025 venter banken en utnyttelsesgrad på 90 prosent også fra dem.

Kortest vei i oppturen er det seismikkskipene som har kommet. Der oppgraderer banken fra rødt til gult flagg i år. Der er det fortsatt overkapasitet av fartøy, men samtidig er markedet dominert av bare to aktører, påpeker banken.

- Selv om ikke alle offshorerederier er ferdig med refinansieringsprosesser er bransjen samlet blitt mye sterkere økonomisk. Stigende rater løfter også skipsverdiene, og siden i fjor sommer har offshoreflåten gått fra å være mindre til å være mer verdt enn gjelden, anslår Henning Mostue. Han er bransjeansvarlig for offshoremarkedet i Sparebank1 SMN og har utarbeidet analysen sammen med kollegaen Anders Falch Dahl.

Les meir i NETT.NO

Havila Kystruten får ikkje refinansiering i mål tidsnok

Havila Kystruten opplyser at dei må avlyse avgangane 15. juli med «Havila Polaris» og 21. juli med «Havila Pollux». Per no har Havila Kystruten berre to skip som trafikkerer langs kysten, avtalen er at det skal vere fire.

Selskapet som skulle finansiere skipa blei råka av sanksjonane med Russland. Sidan har Havila jobba for å refinansiere skipa.

I ei børsmelding skriv Havila at dei ikkje når fristane som er sett av den Engelske rett for å betale inn terminbeløpa til den opphavlege finansieringspartnaren. Dei har difor søkt retten om ytterlegare oppgjersfrist.

FSV vedtek ikkje bota

FSV Rederi AS vedtek ikkje bota på 1,5 million kroner etter at den 20 år gamle matrosen på ein av deira servicebåtar omkom.

Det var i januar 2022 ein mann kom i klem mellom ein båt og kaianlegget. Ulukka fann stad på eit av Salmar sine anlegg på Frøya.

Selskapet tek no saka til retten. Dette er fordi dei ikkje er samde i måten påtalemyndigheita har lagt fram saka.

Styreleiar i FSV Rederi AS Per Olav Myrstad seier til avisa at pengar ikkje er den sterkaste motivasjonen i denne saka, men at det handlar om grunngjeving og argumentasjon i førelegget.

- Reserveferjer held ikkje mål

Fjord1 får kritikk for dårleg vedlikehald av reserveferjene.

– Fjord1 har svært dårleg vedlikehaldsplan for reserveferjene. Fleire av reserveferjene i området har hatt mykje trøbbel og burde aldri fått gå med passasjerar om bord, meiner passasjer Jim Solheim. Fjord1 har ikkje følgd serviceplanen og vedlikehaldet på reserveferjene. Det verkar ikkje som at Fjord1 legg så mykje pengar i det. Beredskapen er også for dårleg.

– Eg vil på vegner av Fjord1 beklage for utfordringane dette kan ha medført for våre reisande, og samtidig takke mannskap som gjorde ein god jobb då uhellet først var ute, skriv Jan Petter Jagedal Thomsen, regionleiar for Fjord1, i ein e-post til Fjordenes Tidende.

– Hovudfartøyet var ute på planlagt verkstad og var ikkje operativt. Når då reserveferja fekk teknisk motorproblem tok det tid å få på plass «reserve-for-reserve». Vi sette inn hurtigbåt og varsla med driftsmeldingar slik som vi alltid gjer ved endringar i produksjon, legg Thomsen til.

Les meir i Fjordenes Tidende

Tre millioner til NCE Blue Legasea

Sparebanken Møre og NCE Blue Legasea forlenger det viktige samarbeidet med en ny treårig avtale frem til 2026.

– Samarbeidet med Sparebanken Møre er av stor betydning for utviklingen av den marine klyngen, partnerskapet og næringen som klyngeprosjektet representerer. Det er viktig for prosjektet å ha med ekstern finansiering og støtte til aktiviteter som forsterker dette arbeidet, sier klyngeleder Wenche Uksnøy.

Helt konkret skal millionene fra banken gå til to viktige satsingsområder for klyngen: Det handler om kompetanseheving mot en mer bærekraftig og sirkulær fremtid. Og til å styrke verdikjeden i klyngen – hvordan møte nye krav knytta til teknologi, kompetanse og kommersialisering.

NCE Blue Legasea er svært fornøyde med at banken fortsatt ser det som nyttig og viktig å ha en sterk tilkobling til klyngen og klyngens arbeid for bedrifter i marin og biomarin næring.

Bærekraftig utnyttelse av marint råstoff er hovedfokus for NCE Blue Legasea. Dette gjør de gjennom samspill og nyskaping, blant annet ved å være en pådriver, koordinator og fasilitator av tilbud og aktiviteter for alle medlemmene av klyngen.

Les mer i NETT.NO

Ulmatec skal teste ladestasjon for hydrogen

Ulmatec gjekk for ei tid tilbake inn i eit samarbeid med Ålesund-baserte Cyan Energy. Hareids-verksemda skal levere ein totalpakke til hydrogenbaserte ladestasjonar som skal byggjast i Norge og etter kvart også i utlandet. Måndag blei første grabbtak tatt på det som skal bli det første testanlegget, ved porten til Ulmatec på Hareid.

– Her kan du etter kvart lade elbilen din med kraft frå brenselceller som nyttar grønt hydrogen, sa Birger Mork, prosjektleiar i Ulmatec,

– Kort sagt er det ein totalpakke vi i Ulmatec skal levere til Cyan Enery, der vi også har med oss fleire underleverandørar – nokre av dei frå regionen rundt oss. Det skal byggjast eit testanlegg, som det blei tatt første grabbtak på her i dag, seier Bjørn Gjerde til Vikebladet.

Han fortel at dersom dette viser seg å fungere i praksis, kan Ulmatec kome til å byggje fleire anlegg for Cyan Energy kring om i landet. Kanskje blir det også ei utanlandssatsing med tida.

Les meir i Vikebladet.no

Ny jobb for Inger Synnøve Remme

Ved årskiftet går Inger Synnøve Remme fra oppgaven som næringssjef i Ålesund kommune til stillingen som næringssjef i Haram.

- Det er spennende å være med og bygge opp en helt ny kommune, sier Inger Synnøve Remme om det kommende jobbskiftet. Hun understreker at det fremdeles skal være et tett samarbeid mellom Haram og Ålesund.

Remme var næringssjef i nye Ålesund kommune fra 2019.Ett år og fire måneder senere tok hun permisjon for å jobbe i Ungt Entreprenørskap. I august 2022 gjorde hun comeback i Ålesund kommune, med stillingstittelen næringskontakt og rådgiver. Målet var blant annet å gjennomføre næringsstrategien som ble lagt i hennes første periode i Ålesund kommune.

Les mer i NETT.NO


Flere nyheter